Numery nadwozia

W samochodach VW na przestrzeni wielu lat montowano różne silniki, które wyglądem zewnętrzynm niewiel się od siebie różniły. W zamieszczone tabeli opisane są kody, które umozliwiają identyfikację silnika, czyli lata w których dany silnik był produkowany, pojemność oraz moc.

Powiększ zdjęcie

Numer silników 24KM i 30KM na podstawie prądnicy

Powiększ zdjęcie

Numer silników 34KM i 50KM wybity na bloku pod podstawą alternatora

Powiększ zdjęcie

Numer silników 45KM i 54KM Type3 jest na górnej części bloku

Powiększ zdjęcie

Numer w silniku Type 4

Powiększ zdjęcie

Silnik Type 1 24.5KM

Powiększ zdjęcie

Silnik Type 1 34KM

Powiększ zdjęcie

Silnik Type 3

Powiększ zdjęcie

Silnik Type 4 - stosowany w VW 411/412, Bus 72-83, Porsche 914 i 912E



Kod

Pojemność

Typ

Moc

Produkcja

Uwagi

4

1200

Single port

30KM

8/59 > 7/60

5

1200

Single port

30KM

8/60 > 7/61

6

1200

Single port

30KM

8/61 > 7/62

7

1200

Single port

30KM

8/62 > 7/63

8

1200

Single port

30KM

8/63 > 7/64

9

1200

Single port

30KM

8/64 > 7/65

A

1200

Single port

30KM

> 7/65

B

1600

Single port

47KM

8/68 > 7/70

USA

B5

1600

Single port

57KM

8/70 > 7/70

C

1600

Single port

8/67 > 7/70

D

1200

Single port

34KM

8/65 >

E

1300

Single port Low comp

37KM

8/67 > 7/70

Export

F

1300

Single port

40KM

8/65 > 7/70

H

1500

Single port

44KM

8/66 > 7/70

K

1500

Single port

45KM

8/65 > 10/73

L

1500

Single port Low comp

40KM

8/67 > 7/70

Export

M

1500

Single port

8/65 > 7/73

N

1500

Single port

8/65 > 7/73

O

1500

Single port

44KM

8/65 > 7/64

P

1600

Single port

8/65 > 7/75

R

1500

Single port 1500S

8/63 > 7/65

T

1600

Single port

54KM

8/65 > 7/73

U

1600

Single port INJECTION

54KM

8/65 >

V

1700

Dual port Carb

68KM

8/68 > 7/69

W

1700

Dual port INJECTION

80KM

8/69 > 7/73

X

1600

Single port INJECTION

8/65 >

Z

1700

Dual port Carb

68KM

8/69 > 7/73

UO

1600

8/67 > 7/73

AB

1300

Twin port

44KM

8/70 > 7/73

AC

1300

Twin port Low comp

40KM

8/70 > 7/72

Export

AD

1600

Twin port

50KM

8/70 > 7/73

Export

AE

1600

Twin port

47KM

8/70 > 7/71

USA

AF

1600

Twin port Low comp

46KM

8/70 > 1/80

Export

AG

1600

Twin port Thing

44KM

8/70 > 1/80

Export

AH

1600

Twin port

47KM

8/71 > 1/76

USA

AJ

1600

Twin port INJECTION

50KM

8/74 > 12/80

USA Japonia

AK

1600

Twin port

50KM

8/72 > 7/73

tylko USA

AL

1600

Twin port Thing

48KM

3/73 > 7/79

AN

1800

Twin port Type 4

85KM

8/73 > 7/74

AP

1800

Twin port Type 4

68KM

1973 > 1974

AR

1300

Twin port Alternator

44KM

8/73 > 7/75

AS

1600

Twin port Alternator

50KM

8/73 > 7/80

AT

1800

Twin port Type 4

75KM

8/73 > 7/74

AW

1800

Type 4 Carbs

8/74 >

CB

1700

Type 4 Manual

1972 > 1973

CD

1700

Type 4

not UK

CE

1700

Type 4

CJ

2000

Type 4 Carbs

70KM

8/75 >

CV

2000

Type 4 Carbs

70KM

8/79 > 7/83

EA

1700

Type 4 Injection

80KM

8/71 > 7/74

EB

1700

Type 4 Injection

72KM

8/72

Kalifornia

EC

1800

Type 4 Injection

76KM

8/73 >

Kalifornia

ED

1800

Type 4 Injection

8/74 >

GA

2000

Type 4 Injection

8/72 > 7/74

GB

2000

Type 4 Injection

100KM

GD

2000

Type 4 Injection

70KM

8/75 > 7/79

GE

2000

Type 4 Injection

70KM

8/75 >

VO

2000

Type 4 Injection

                   

Europa


Latest News

Remont silnika

Zastanawiam się nad remont silnika, jednak nie mam na ten temat za duzo wiadomości...

czytaj więcej