Meyers Manx
MEYERS MANX

Dune Buggy Meyers Manx'a było zaprojektowane i produkowane przez Brucea Meyers z Fountain Valley, California, USA, w latach 1963 i 1971.

Bruce Meyers

Samochód charakteryzował się budową z włókna szklanego, połączoną z ramą i silnikiem Volkswagena Garbusa. Był to mały pojazd z rozstawem osi 14 cali krótszą niż garbus, tak że rama musiała zostać skrócona i zespawana. Był tak mały i lekki, że człowiek mógł sam podnieść zarówno przód jak i tył samochodu, dlatego, był zdolny do bardzo szybkiego przyśpieszenia i dobry do jazdy off-road (terenowej).

Jeden w wersji oryginalnej został użyty w filmie: The Thomas Crown Affair (Afera Tomasza Crowna), w roli głównej Steve McQueen (był wyposażony w silnik Chevrolet Corvair).

Stare Buggy

W przybliżeniu zostało wyprodukowanych 5,000 oryginalnych Buggy Meyers Manx'a, ale kiedy wzór zyskał popularność wiele podobnie wyglądających zostało wyprodukowanych przez inne firmy. Meyers próbował powstrzymać kopiowanie, ale nie udało mu się uzyskać patentu na swój wzór. Od tego momentu zostały wyprodukowane niezliczone ilości buggy i są produkowane do dzisiaj. Zestaw buggy na pełny rozstaw osi garbusa jest wciąż produkowany i sprzedawany przez firmę Meyers Manx. Większość ludzi rozpoznaje charakterystyczną i prostą sylwetkę Beach Buggy.

Meyers ostatnio przedstawił dwie nowe wersje, the Manxter 2+2 i Manxter DualSport.



MANX #1 - #12
MANX #1 - #12 Buggy

model

MANX #1 - #12

lata produkcji

podwozie

VW

rodzaj

przeznaczenie

oer-buggy

miejsca siedzące

Pierwsze 12 wyprodukowanych samochodów były dwuosobowe i posiadały własny charakter. Silniki i przekładnie pochodziły z VW. Bruce jeździ do dzisiaj w odnowionym starym #4.

Te Buggy były drogie i trudne do wyprodukowania, dlatego Bruce zadecydował się przerysować karoserie od nowa tak, żeby pasowała do skróconego podwozia Volkswagen'a.



MANX
MANX Buggy

model: MANX
lata produkcji: 1963 ->
podwozie: VW

Tak powstanie Meyers Manx'a przyczyniło się do wyprodukowania 5.280 zestawów (razem z Meyers Manx'em II było ich 6000) do nowej ewolucji terenowej off-road.

Wykonanie Meyers Manx było zaskakujące. Sprzedawał się lepiej niż jakiekolwiek inne terenowe, off-road'owe marki samochodów i dawał więcej przyjemności w kierowaniu.



TOW'D
TOW'D Buggy

TOW'D

W pogoni za sukcesem firma Meyers zaczęła produkcję samochodów Tow'd, które były tylko przeznaczone do terenowego użytku. Meyers miał problemy z produkcją i ten model nigdy nie przyjął się w praktyce (sprzedano jedynie około 850 egzemplarzy). Jego kształt był mniejszy i lżejszy niż standardowy Manx. Bruce wziął udział w II-gim wyścigu Baja 1000 jeżdżąc w TOW'D i połamał sobie obie nogi w wypadku.



MANX S.R.
MANX S.R. Buggy

MANX S.R.

Następny Meyers to Meyers Manx S.R. (Street Roadster). Ten samochód był zaprojektowany do normalnego użytku tzn. on-road. Posiadał opływowy i aerodynamiczny kształt. Żeby zachować dobre cechy użytkowe był tej samej długości jak podwozie VW oryginalnego Manxa. Miał 13 elementów z włókna szklanego i był wykonany z wielu metalowych części. Sprzedano około 400 - 600 sztuk.



RESORTER / TOURISTA
RESORTER / TOURISTA Buggy

RESORTER / TOURISTA

Wersja czteroosobowa wyprodukowana przez Meyers de Resorter/Tourista. Resorter miał szersze boki co ułatwiało wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Oryginalnie był zaprojektowany na potrzeby hoteli do przewożenia turystów. Bruce nie był za bardzo zadowolony z formy tego modelu i dlatego nazwał ten samochód "touristas" ("Montezuma Revenge") co oznacza po polsku "zemsta Montezumy".



UTILITY
UTILITY Buggy

UTILITY

Wyprodukowano również samochody potrzebne miedzy innymi dla ratowników wodnych i straży pożarnej gaszącej pożary leśne jakim były UTILITY. Wyposażone były w łóżka do przewożenia ofiar wypadków, i wymagały silnika VW.





KUBLEWAGON
KUBLEWAGON Buggy

KUBLEWAGON

Ostatni z pojazdów w historii Manx’a był Kublewagon. Ten samochód o normalnej długości zaprojektowano jako replika samochodu, który był używany na pustyniach przez żołnierzy niemieckich podczas Drugiej Wojny Światowej. Na nieszczęście został zbudowany tylko jeden egzemplarz.




MANXTER 2+2
MANXTER 2+2 Buggy

MANXTER 2+2

Teraz, prawie 30 lat później, pod wpływem wznowionego zainteresowania firmą Meyers Manx i namowami ze strony przyjaciół, Bruce postanowił od nowa stworzyć firmę. Pierwszy w znowionej linii to czteroosobowy Manxter. Po prawie trzech latach ciężkiej pracy w procesie tworzenia wyłonił się z rąk samego Bruca Meyers'a "Master piece". Manx jest gotowy na przybycie Millenium.





MANXTER DualSport
MANXTER DualSport Buggy

MANXTER DualSport














Latest News

Remont silnika

Zastanawiam się nad remont silnika, jednak nie mam na ten temat za duzo wiadomości...

czytaj więcej