EMPI
EMPI

Była to firma Joe Vittone'a, gdzie na przełomie lat 50 dostarczało akcesoria i części do VW. Pan Vittone prowadził bardzo dobrze prosperujące przedsiębiorstwo. Odkrył ogromne zapotrzebowanie na odnowę głowic silnikowych, które w tym czasie miały 25 i 36 koni mechanicznych. Fabryka VW uznawała w tym czasie jako jedyne rozwiązanie wymianę motoru na nowy.

Bruce Meyers

Chłopaki z Economotors zaprojektowali narzędzie, które pozwalało na wymianę klapek w głowicy na nowe. Te narzędzie pozwoliło na zaoszczędzeniu na kosztach przy wymianie sprzęgła na nowe i od razu stało się ogromnym sukcesem. Żeby ten wynalazek rozpowszechnić i sprzedać powstała organizacja "European Motor Products Incorporated" w skrócie "EMPI. Szybko EMPI zaczęło rozwijać się i zajęło się akcesoriami i mocą silnika VW. Żeby nazwę firmy dopasować do obejmowanych dziedzin zostało nazwane Engineered Motor Products Incorporated.

Tak jak każda dobrze prosperująca firma, EMPI dopasowało się do zapotrzebowania na rynku. Zauważyli ogromne zainteresowanie Meyers Manx'em Bruce'a i postanowili stworzyć własny Buggy oraz wprowadzić go na rynek. Takim sposobem powstały serie IMP i Sportster. Jeszcze dzisiaj wiele znawców uważa IMP za najlepiej zaprojektowany z włókna szklanego Buggy jaki kiedykolwiek został wprowadzony na rynek.

Stare Buggy

W 1971 EMPI został przejęty przez Filter Dynamics i to oznaczało koniec produkcji IMP. Unique Supply z Redlands (Kalifornia) dostała pozwolenie i krotko po tym wprowadza na rynek replikę IMP. Firma, która obecnie zajmuje się sprzedażą części VW pod nazwa EMPI (Mr. Bug, Inc.) nie jest nawet w najmniejszym stopniu połączona z firma EMPI, z wyjątkiem nazwy.



SPORTSTER
SPORTSTER Buggy

SPORTSTER

Był to Buggy zbudowanym na lekkim podwoziu VW garbusa w dwuosobowej i czteroosobowej wersji. Sportster był wyprodukowany w luksusowej wersji i były wyłożone 20-, 18-, i 12 szlachetnym metalem.



IMP
IMP Buggy

IMP

IMP budowany był w dwóch rożnych wersjach. Model z 1966 - 1969 i model z 1970 - 1971.Największa różnica znajduje się w tablicy rozdzielczej i masce samochodów. Pierwszy model miał wygiętą do dołu rurę wydechową i tablica rejestracyjna była umieszczona w wgłębieniu karoserii.



IMP
IMP Buggy

IMP

IMP w wersji późniejszej 1970 - 1971 był wyposażony w licznik prędkości i specjalne miejsce na większą tablicę rejestracyjną, która była umieszczona pionowo. Miał tez wypukłość dzielącą tył na dwa siedzenia.


Latest News

Remont silnika

Zastanawiam się nad remont silnika, jednak nie mam na ten temat za duzo wiadomości...

czytaj więcej